Przychodzisz do fryzjera, wiele słyszałaś o salonie do którego przyszłaś, nic nie chcesz sugerować- typowe …. 🙂
DOBRA KOMUNIKACJA TO PODSTAWA
- czego oczekujesz od fryzjera
- czego fryzjer zrobić nie może – przygotuj zdjęcia
- opowiedz fryzjerowi o swoich przygodach z włosami zwłaszcza tych negatywnych, fryzjer musi wiedzieć w czym źle się czujesz
- pokaż zdjęcie fryzury która szczególnie Ci nie odpowiadała oraz taką, w której czułaś się wyjątkowo dobrze
- opisz co cię denerwuje w swoich włosach wskaż dokładne miejsce które się nie układa bądź czegoś czego nie cierpisz
- jeżeli przychodzisz do fryzjera w wyprostowanych włosach prostownicą zrób zdjęcie jak twoje włosy wyglądają przed prostowaniem po zwykłym wysuszeniu
Przychodzisz do profesjonalisty i jak się z nim komunikować. Mówi w wyspecjalizowanym języku, którym posługuje się na co dzień, jego wyobraźnia i uwaga skupiona jest bez przerwy na technicznym aspekcie włosów. Ty jesteś np. księgową i twoja uwaga skierowana jest na liczby i zagadnienia z tym związane, czyli mamy dwa różne światy, dwóch różnych osób, różnych specjalizacji. Fryzjer na podstawie rozmowy, ogólnej oceny włosów i klientki buduje w swojej głowie obraz- tak zwaną wizję, którą później tworzy na głowie klientki. Jeżeli chcesz przekazać fryzjerowi jakąś myśl to możesz to powiedzieć własnymi słowami które w swoim znaczeniu mogą być inaczej odebrane….. Komunikacja w trakcie konsultacji z fryzjerem to nic innego jest stworzenie wspólnego obrazu fryzury, który pasuje do całej osoby. Jedynym możliwym pomostem w komunikacji są zdjęcia, czasopisma, gazety, internet. Przygotuj się do tej rozmowy w domu, w salonie fryzjerskim możesz nie mieć odpowiednio dużo spokoju przestrzeni i czasu do namysłu.
Dodaj komentarz